Lazerle Genital Siğil Tedavisi

Kondilom genital bölgede bulunan siğillere verilen bir addır ve genellikle cinsel yolla bulaştıkları gibi ortak eşya kullanımı veya tuvaletler aracılığı ile de bulaşabilir. HPV virüsünün cilte teması ile oluşurlar. Bulaşıcı oldukları için teşhis konulduğu anda tedaviye başlamak gerekir. Kendiliğinden gerileme gösterebilecekleri gibi çok da hızlı bir şekilde yayılma olasılıkları da mevcuttur.

Genital siğil tedavilerinde birçok tedavi prosedürü mevcuttur. Asit içerikli ilaçlar, kremler, dondurma (kriyoterapi), elektrokoterizasyon ve fraksiyonel lazerle tedavi edilebilmektedir. Günümüzde en çok lazer tedavisi tercih edilmektedir. Fraksiyonel lazerin cerrahi başlığı ile tedavisi mümkündür.

Siğiller bazı durumlarda gözle görülebilecek bölgelerde olmayabilir. Anüste veya vajina iç kısımlarına yerleşmiş olabilir. Et benini andıran bir yapıda da karşımıza çıkabilir. Bu nedenle kişisel kontrol ve hekim muayenesi oldukça önemlidir. Genital bölgedeki sadece bazı siğiller kendiliğinden geçer. Ancak bu durumda oldukça fazla zaman alabilir. Siğillerin yayıldığını da göz önünde bulundurursak kendiliğin geçmesini beklemek sakıncalı sonuçlara neden olabilmektedir.

Kadınlar HPV virüsü bazen rahim ağzı kanserine neden olabilmektedir. Smear testinin belirli aralıklarla yapılması önerilir.

Belirtileri Nelerdir?

Kaşıntı, kanama, akıntı ve yanma genital siğilin başlıca belirtileridir. Deri üzerinde renk değişimleri gözlemlenebilmektedir.

Siğil Oluştuktan Sonra Ne İle Karşılaşabilirsiniz?

Kondilom adı verilen genital siğiller kısa sürede yayıldığı için bir veya birkaçı çıktıktan sonra hızlıca sayıca artış olacaktır. Bu çıkan siğillerin bir kısmı kendiliğinden geçebilir. Ancak yukarıda da bahsedildiği gibi kolayca yayılabilmeleri ve tehlikeli olabilecekleri için farkedildiği anda müdahale edilmesi gerekir diyebiliriz. Tedavi olsanız dahi tekrarlayabilir. Ne zaman yeniden çıkabilir. Gebelik, iltihap ve bağışıklık sisteminin bozulması gibi durumlar siğillerin tekrarlamasına sebep olabilir.

HPV Tipleri Nelerdir?

HPV virüsünün 150’den fazla tipi mevcuttur. Hepsinin kendine özgü özellikleri vardır. Kimisi belirti vermezken kimisi de kansere dahi neden olabilmektedir.

Yüksek riskli HPV türleri; 16,18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 68, 73, 82

Düşük riskli HPV türleri; 6, 11, 40, 42, 43, 44, 54, 61, 70, 72, 81

Genital Siğil Risk Grupları Kimlerdir?

• 15 – 30 yaş arası kişilerde,
  • Birden çok cinsel partneri olanlarda,
  • Cinsel yaşamın erken yaşlarda başladığı kişilerde,
  • Daha öncesinde genital siğil bulunan kişilerde, sigara içenlerde genital siğil görülme olasılığı daha yüksektir.

Lazerle Genital Siğil Tedavisi

Fraksiyonel lazerin cerrahi başlığı ile zor olan ve tekrarlayan siğiller dahi tedavi edilebilmektedir. Tedavinin başarı oranı %90’dır. Siğil etrafındaki dokuya zarar verilmediği için iyileşme süreci hızlıdır. Tedavi sonrası iz kalma şansı oldukça azdır. Cerrahi operasyon, yakma ve dondurma tedavilerine göre daha avantajlıdır.

Fraksiyonel lazerin cerrahi başlığı ile gönderilen lazer ışınları direkt siğil üzerinde etkilidir. Yani çevre dokular hasar görmez. Gönderilen lazer ışınları sayesinde siğilin tabanı ısınır. Böylece siğil kökü tamamen ortadan kaldırılır. İşlemin ardından uygulama alanında kabuklanma gözlemlenir ve birkaç gün içerisinde kabuklar dökülür. Bu durumun geçici olduğu unutulmamalıdır.

Lazerle genital siğil tedavisi 15 – 20 gün aralıklarla 2 – 3 seans sürebilmektedir. Bazı durumlarda seans sayıları artabilir.

Lazer yöntemi hamilelerde de güvenle uygulanabilir.

Lazerle Genital Siğil Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

• Lazerle ameliyatsız genital siğil tedavisinin en büyük ve en önemli avantajı muayene olduğunuz zaman aynı gün içerisinde tedavinizi de olabilmenizdir.
  • Lokal anestezi ile uygulama gerçekleştirilir. Cerrahi operasyonda olduğu gibi hastanede yatış gerektirmez.
  • Uygulama süresi oldukça kısadır.
  • Uygulama lazerle yapıldığından cilt zarar görmez. İzler yok denilecek kadar azdır.
  • İşlem sonrası kişi, istediği pozisyonda oturabilir, yatabilir.
  • Tansiyon, şeker ve pıhtılaşma bozukluğu bulunan kişilerde dahi uygulanabilir.

Lazerle Genital Siğil Tedavisi Hakkında Merak Edilenler

Tedavi olmak için herhangi bir tahlil yaptırmam gerekiyor mu?

-Genital siğil tedavisi için herhangi bir tahlile gerek yoktur.

Tedaviye gelirken aç karnına mı gelmeliyim?

-Hayır, tedaviye gelirken tok karınla da gelebilirsiniz. Böyle bir kısıtlama söz konusu değildir.

Tedavi süresinde ağrı veya acı hisseder miyim?

-Lazerle genital siğil tedavisinde ağrı ve acı söz konusu değildir. Uygulama alanı lokal anestezi ile uyuşturulur.

Kullanılan ilaçlar tedavi öncesin bırakılmalı mıdır?

-Böyle bir durum söz konusu değildir. Kullandığınız ilaçları bırakmanıza gerek yoktur.

Dikiş izi olur mu?

-Uygulanan tedavi ameliyatsız olduğundan herhangi bir dikiş izi ve kesi olmaz.

Genital Siğil Tedavisinde Uygulanan Diğer Yöntemler

Genital siğil tedavisinde uygulanan diğer yöntemlerden kısa bahsedecek olursak;

Krioterapi: Likid nitrojen ile siğiller dondurulur. Küçük siğillerde oldukça etkilidir. Uygulamanın yapıldığı yerde ağrı olabilir.

Kimyasallar: Siğil tedavilerinde birtakım kimyasallar uygulanır.

Elektrokoterizasyon: Bu tedavi yönteminde siğiller elektrik akımı ile imha edilir. Elektrokoterizasyon uygulamasında lokal anestezi uygulanır.

İnterferon Tedavisi: Siğilin içerine antiviral ilaç enjekte edilir. Yan etkileri fazladır ve diğer tedavi yöntemlerine göre bir üstünlüğü olmadığından pek tercih edilmez.

Genital Siğilden Nasıl Korunulur?

Genital hijyene mutlaka önem verilmesi gerekmektedir. Cinsel birliktelik esnasında korunmak yine HPV virüsünün bulaşmasını engelleyecektir. Cinsel birliktelik sırasında prezervatif kullanmak yüksek düzeyde koruma sağlayacaktır. Ancak yine de tamamen güvenli değildir. Çünkü HPV virüsü sürtünmeyle dahi bulaşabilir.

Doğum Sırasında Bebeğe HPV Bulaşabilir mi?

Evet, HPV virüsü doğumla anneden çocuğa geçebilmektedir. 2 yaşının altındaki çocuklarda görülen siğillerin bu şekilde bulaştığı düşünülmektedir. Genital siğili bulunan ve doğum yapacak kadınlarda sezeryan doğum önerilir.

Erkeklerde Genital Siğil

Erkeklerde de görülebilen bu siğil genellikle kadınlarda da meydana gelen siğillerle aynı görünümdedir. Tedavi yöntemi her ikisinde de aynıdır. Bağışıklığı güçlü olanlarda kondilomlar ortaya çıkmayadabilir. Erkeklerde belirtiler çok nadir gözlemlenir. Bu sebeple erkekler genellikle taşıyıcı konumundadır. Çok nadirde olsa penis üzerinde kanser benzeri cilt değişiklikleri gözlemlenir.

HPV ve Sigara

Yüksek riskli HPV taşıyıcılarının sigara kullanımı bu siğillerin kansere dönüşmesine neden olabilir. Aynı zamanda tedaviyi zorlaştıracak ve tekrar etme olasılığını arttıracaktır.

Ciltteki Siğiller İle Genital Siğiller Aynı mıdır?

Hayır. Ciltte çıkan siğiller ve genital siğiller aynı değildir.

Genital Siğil Tedavisi Fiyatları Nedir?

Lazerle genital siğil tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi ve randevu almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.